سفارش تبلیغ
صبا ویژن











آسمان مال من ...

 

ابر رایانه ای به نام انسان

هارد انسان در بدو خالی است و منتظر اطلاعاتی است که از طریق  ورودیهای حواس ظاهری و باطنی دریافت می کند . (نحل / 77)

البته این هارد، خالی خالی هم نیست ، در درایو (‏دل ) برنامه راه اندازی وجود دارد که انسان را به خوبیها می خواند و از بدیها می راند.(شمس / 7 و 8 ) این برنامه به صورت پیش فرض وجود دارد که البته پذیرش آن اجباری نیست و انسان با استفاده از نرم افزار جانبی اختیار و اراده و سخت افزار بدن(اسراء/36) می تواند این پیش فرض را تغییر دهد.
بعد از ارائه برنامه جدید، سخت افزار بدن نیز تابع همین برنامه خواهد شد.( همان / 84 ) در افرادی که نرم افزار اختیار و اراده خوب کار نمی کند ،‏نرم افزارهایی مانند وراثت و محیط به انسان برنامه می دهند.
با ورود انسان به شبکه ارتباطات اجتماعی، ویروسهایی وارد هارد انسان می شود که ممکن است هر حظه برنامه ذخیره شده و سیستم انسان را مختل کند .
بعضیها به بهانه دنیای باز اطلاعات ،‏انتظار دارند انسانها (‏بسته های غیر فرهنگی )‏آنها را بدون باز کردن و ویروس یابی ،‏دربست بپذیرند .
آنتی ویروس (عبادت) محصول شرکت (‏معرفت) برای مقابله با چنین ویروسهایی ساخته شده است.(اعراف / 201 )‏
برای به روز شدن برنامه (‏سعادت )‏و آنتی ویروس (عبادت )‏، انسان باید دائما با شرکت سازنده خود در ارتباط باشد . شماره شبکه، 24434 است که شبانه روز فعال است.(معارج / 23 و 24) مواظب باشید، شماره را اشتباه نگیرید، چون به سایت دیگری متصل می شوید.
چنانچه در لوح وجودتان با اشتباهی تایپی برخورد کردید، می توانید آن را با کلید (Toubeh) (تحریم / 8) Delet کنید.
برای چک کردن خود، می توانید نسخه وجودتان را با نسخه اورژینال Quran (قرآن ) مقایسه کنید و با انطباق این دو ، از سلامت کامل نسخه در اختیار اطمینان حاصل کنید.
(هارد ) انسان ، (سخت ) نیست و شکل آن تغییر پذیر است . به همین دلیل بهتر است نام آن را (روان) بگذاریم .
شکل روان انسان، دقیقا شکل ( علم و عمل ) اوست . (اشاره به قاعده فلسفی اتحاد عاقل به معقول ،در حکمت صدرایی) برای تغییر شکل آن، چشمها را باید شست ، جور دیگر دید و به گونه ای دیگر رفتار کرد. جای تعجب است که بعضی انسانها، ترجیح می دهند به روان خود شکل غیر انسانی دهند.
برای پی بردن به داستان شکل گیری روان خود، می توانید از History (تاریخ) استفاده کنید؛ چرا که همه رفتار شما ، بدون آنکه خود خواسته یا متوجه شده باشید. در این قسمت یادداشت شده است . اگر از بخشی از این داستان ناراحت اید، روی آن کلیک و سپس Delet کنید.
به دلیل ثبت اطلاعات وجود ما بر روی ( روان ) ، بعضیها نام روان را ( کتاب ) گذاشته اند . همین عده، از روی نسخه اصل کتاب ما ، کپی تهیه می کنند و برای ما پرونده تشکیل می دهند.( جاثیه / 29)
بعضی از اطلاعات ما ، به صورت Hidden در درایو ( ضمیر ناخودآگاه) مخفی شده است . این درایو گاهی آنچنان مخفی است که دست رسی به آن حتی برای خود ما هم بسیار مشکل است و فقط شرکت سازنده به آن دست رسی دارد. (غافر/ 19)

ظرفیت هارد ما محدود نیست . هر چه اطلاعات بیشتری روی ن ریخته شود، ظرفیت آن افزایش پیدا می کند(نهج البلاغه ، حکمت 205) و اگر اطلاعاتی روی آن نریزیم، رفته رفته ظرفیت آن کاهش می یابد.
برای بره برداری دائمی از اطلاعات ذخیر شده، باید دائما کابل خود را به برق متصل داشته باشید.
برای پیشگیری از بروز هر گونه آسیب جدی و از بین رفتن اطلاعات وارد شده ، در اثر قطع برق به دلیل فرسودگی کال ما - UPs (توسل ) را دائما روشن نگه دارید.(مائده / 35) در غیر این صورت ، ممکن است با فاجعه تخلیه کامل اطلاعات رو به رو شوید.(نحل / 70 )

برای استفاده کامل و سریع و آسان از اطلاعات خود ، با پارتیش بندی صحیح، اطلاعات خود را دسته بندی کنید.
وجود فضاهای خالی در بین اطلاعات ذخیره شده شما، حجم اشغال شده حافظه را بی جهت افزایش می دهد و شما را در تعیین حجم واقعی اطلاعات ، به اشتباه می اندازد.( غافر/ 83) به همین دلیل ، هر چند وقت یک بار Defrag کردن درایوها ضروری است .
بعد از هر عمل اشتباهی، فورا از کلید Undo استفاده کنید تا به حالت قبل باز گردید. در غیر این صورت، اشتباهات بعدی پشت سر هم رخ خواهد داد.

بعضیها برای قیمتی شدن سیستم خود، سعی می کنند Case خود را با روکش طلا، صفحه کلید را با روکش نقره، (زخرف / 33 و 35 ) و شیشه مانیتور را با زمرد تزیین کنند، غافل از اینکه ارزش هر سیستمی به قدرت پردازش cpu  و اطلاعات موجود در هارد آن است . متاسفانه این عده پس از استهلاک سخت افزارشان، متوجه می شوند که اطلاعات قابل توجهی روی هارد خود ذخیره نکرده اند و دیگر کاری هم از دستشان ساخته نیست.
در اثر حادثه ای به نام مرگ، سخت افزار شما آهسته ، آهسته ، از بین رفته ، به مواد و اشیاء دیگری تبدیل می شود. اما نگران نباشید! هارد شما سالم می ماند و کلیه اطلاعات شما دست نخورده باقی خواهد ماند.
لوح فشرده روان ما، با ( صور اسرافیل) باز می شود(اسراء/13) و تمام محتوای آن به صورت سخت افزاری نمایان می گردد.(تجسم اعمال)

خوش به حال کسانی که تصاویری از رنگین کمان، گلهای رنگارنگ، آوز هزاره و عطر یاس و مریم به روی روان خود ذخیره کرده اند.(مهدی عزیزیان)


 

 

 


نوشته شده در یکشنبه 86/2/23ساعت 11:21 صبح توسط احمدی عشق آبادی نظرات ( ) |


Design By : Pichak