سفارش تبلیغ
صبا ویژن











آسمان مال من ...

افکار و عقاید اشو
او پیرو مکتب تتره بود. تتره، یکی از نحله های متاثر از فرهنگ هندویی، مکتب عرفانی و رازآلود است. در این مکتب، انسان باید از تمام لذات مادی بهره گیرد و در آن از ترک لذات دنیا و مادیات خبری نیست. لذا بهره گیری از لذایذ جنسی نیز در آن برجسته است. در این مکتب، مسایل سکس و جنسی به صورت غلوآمیزی تقدس می یابد و همین امر باعث سوء استفاده عده ای از بیماردلان و شیادان از تعالیم این مکتب می شود که اشو نیز یکی از این شیادان است. اتو به قدری در فحشا غوطه ور بود که جامعه فاسد آمریکا نیز تاب تحمل فساد او را نیاورد .
الف)‏مبانی
بخشی از مبانی او یوگاست و بخش دیگر، ایده های مکتب تاتریگ و بخش دیگری از تعالیم او ا بودا متاثر می باشد و تاثیراتی ار کبیر، شاعر عارف ایرانی الاصلی که در هند می زیست. پذیرفته است و تناسخ و روح و وحدت کیهانی، از مبانی اعتقادی مکتب اوست .
ب) اصول
از اصول مورد تاکید او عشق است و عشق، عصاره پیام اوست. او عشق را زیبا، لذت بخش اما بی هدف و بی مقصود می داند و رسیدن به عشق را از طریق قطب مخالف، امکان پذیر می داند. مانند عشق مرد به زن یا زن به مرد. این اصل که ریشه در مکتب تتره دارد از مهم ترین ابزارها برای ترویج فحشا و زنا در بین پیروان مکتب تازه تاسیس تتره ای است ، به گونه ای که مجالس زنای دسته جمعی در این مکتب با نام فحشای مقدس صورت می گیرد .
یکی از اقدامات طرفداران اشوه، راه اندازی رمس و همراه با تبلیغات گسترده اشو پارک هاست که جذابیت زیادی برای برخی افراد و نیز گردشگران بازدید کننده از هند برخوردار است و شعبه هایی از آن نیز در دیگر کشورها تاسیس شده است. در این مکان ها نوعی زندگی زناشوئی و جمعی فارغ از قیود اخلاقی و رسمی ازدواج می شود و هوادران این نوع زندگی، سبک زیستن خود را راهی برای رهایی از قید و بندهای اخلاقی و اجتماعی دانتسه اند .
او در مورد بت پرستی می گوید: خداوند در همه جا هست: پس چگونه می تواند در بت ها نباشد. پس او در یک بت سنگی نیز هست. اگر او در یک قطعه سنگ معمولی وجود دارد. پس چرا در یک سنگ کنده کاری شده نباشد؟
از نگاه آمار
بر طبق آمار، تعداد این فرقه ها در آغاز دهه 70 میلادی در غرب، 78 فرقه و در آغاز دهه 90 میلادی 350 فرقه بود، ولی امروزه تعداد آنها در غرب بیش از 2500 فرقه می باشد که این فرقه های شبه عرفانی بر هفت محور کلی تقسیم می شوند:
عرفان های هندی --- عرفان های آمریکایی -- عرفان مسیحیت -- عرفان یهود -- عرفان چینی -- فراعلم (فراروان شناسی ) زبان تصویری یا سینمای ماورا
از این فرقه ها و جریان های معنویت گرای نوظهور به نام ادیان عصر جدید، ادیان بدیل، ادیان مجازی و .. یاد می شود، ولی بیش تر به عنوان جنبش های نوپدید دینی در دنیا شناخته می شوند.
نوشته شده در شنبه 87/9/30ساعت 1:42 عصر توسط احمدی عشق آبادی نظرات ( ) |


Design By : Pichak