سفارش تبلیغ
صبا ویژن











آسمان مال من ...

مفهوم شناسی
وراثت از نظر لغوی عبارت است از ارث بردن و انتقال حقوق و از نظر اصطلاحی عبارت است از نیروی طبیعی در موجود زنده که به وسیله آن صفات از اصل به نسل منتقل می شود خواه این صفات مخصوص این نسل باشد خواه مشترک میان تمام افراد این نوع یا بخشی از آن ها باشد .

قانون وراثت تا حدود وسیعی بر جهات جسمانی و روحانی انسان حاکم است و این قانون نیز با موضوع ازدواج و انتخاب همسر برای تولید نسل رابطه مستقیم دارد که راهنمائی های قرآن و احادیث را در این باره نباید از نظر دور داشت .

شرایط همسر شایسته و اهمیت آن از نظر تولید نسل سالم و صالح
در مورد انتخاب همسر به منظورایجاد و تولید نسل سالم و صالح احادیث و روایات فراوانی وجود دارد که بسیاری از آنها حاکی از اهمیت قانون وراثت و تاثیر عامل محیط می باشد. پیامبر اسلام برای تولید نسل بهتر دقیق ترین نکات را در امر انتخاب همسر گوشزد فرموده است .

شرایط همسر شایسته
1. تدین و تعهد .
2. حسن خلق
3.حسن خلقت چهره و اندام یا زیبایی و شادابی :
که این امر غالبا به کمک دین می آید و باعث جلوگیری مرد از انحراف و خلاف عفت می شود به این معنی که زیبایی زن غالبا مرد ها را از اجرای تمایلات غیر مشروع باز می دارد . پیامبر اسلام(ص) برای اطمینان خاطر مرد از زیبایی زن اجازه داد پیش از ازدواج مرد او را ببیند تا خاطر وی از نظر زیبایی و دلپسندی زن مطمئن گردد.
رسول اکرم فرمود:
( بهترین زنان شما زنی است که وقتی همسرش او را می نگرد شاد و مسرورش گرداند.)
4. زن ولود باشد
5. اصالت خانوادگی

شرایط انعقاد نطفه
بعد از انتخاب همسر شایسته و صالح حال نوبت به انتقال نطفه از پدر به مادر و شرایط خاص آن است که عامل مهم وراثت است .
1. در آن موقع مواظب باشد که با تخیل بد دستخوش وسوسه های شیطان نشود .
2. فرد باید مواظب باشد که غذای حرام نخورد و حتی غذایش شبهه ناک نباشد .
سهم مادر در تربیت پیش از تولد فرزند به مراتب بیشتر از پدر است .

(وظیفه مرد در تولید مثل کوتاه است؛ ولی از آن زن تقریبا 9 ماه به طول می انجامد . در این مدت به وسیله موادی که با خون مادر پس از تصفیه در خون به او می رسد‍، تغذیه و رشد می کند .

 

 

 


نوشته شده در پنج شنبه 85/12/24ساعت 9:39 صبح توسط احمدی عشق آبادی نظرات ( ) |


Design By : Pichak