سفارش تبلیغ
صبا ویژن











آسمان مال من ...

برخی کم بودن حد بوغ در زن و تقدم او در رسیدن به تکلیف را زحمتی زودرس برای او دانسته و از این جهت مرد را خوش شانس تر و برتر از ن داسنته اند . در حالی که می توان گفت : توفیق زن بیش از مرد است و اگر انسان تنزل کند دست کم باید بگوید زن همانند مرد است ؛ زیرا تقریبا شش سال قبل از این که مرد مکلف شود زن را ذات اقدس خداوند به حضور پذیرفته است . زن همین که از نه سالگی گذشت و وارد دهمین سال زندگی شد خداوند او را به حضور می پذیرد و با او سخن می گوید .
آن وقتی که هنوز مرد به عنوان یک نوجوان مشغول بازی است زن مشغول راز و نیاز با خداوند و نماز و تکالیف دیگر است ، و این همه نشانه آن است که زن برای دریافت فضایل ، از مرد شایسته تر است . بنا بر این اساس بلوغ ، یک شرافت است . آن ها که اهل سلوکند می گویند: ما مشرف شدیم نه مکلف ؛ زیرا زحمت و مشقتی در کار نیست ، بلکه شرف در کار است .
از طرفی متخصصان می گویند : « رشد دختران سریع تر از پسران است . به این معنا که رشد استخوان بندی ، رویش دندان ها و رشد غدد تناسلی در آن ها سریع تر از پسرها که در حدود یک یا دو سال می باشد ، در تمام مدت کودکی و بلوغ پایدار است » (روان شناسی اختلالی ، ص 202 و 203 .


نوشته شده در شنبه 85/9/18ساعت 10:59 صبح توسط احمدی عشق آبادی نظرات ( ) |


Design By : Pichak